hund

Tja allla! Ni som känner mig vet att jag var nära att skaffa hund igen? Men blev aldrig av eftersom jag tänkte att jag inte hade tid och ville inte att hunden skulle bli ledsen av att vara själv..
Men nu eftersom farsan å erica ska flytta ihopp blirre att skaffa hund (y) och så måste jag inte ta hand om den själv.

Så låg och glodde efter hundar på blocket något jag alltid gör typ, haha, men iallafall så hitta jag en ass cool hund!!! :) En Chinese Crested dog, så jävlar cool hund har vilja ha en så länge!
Men det går ju inte för vi bor i Sverige i Norrland där det är kallt och lilla kineshunden behöver vara vinter kläder som e så jäääävlar dyrt... :/
Men det finns ju andra coola hundar jag gillar! :)

Rottweiler men nä, nä, den tänker dom förbjuda.. Något som gör mig förbannad! inte hundens fel, det är ägarn, asså bedöm inte alla hundar efter vad några av dom har gjort... Det är ju som att bedömma människor, ALLA e olika..

Fransk bulldog grym hund alla vill ha, fast Elias e ju nöjd så länge det inte är nån ledsen hund (mops) och att hunden ska heta batman, haha och jag vill ha en tik ;P En franskbulldog e ju grym och klarar av vintern, kanske fel hund om man då vill tränna med den.. annars e den perfekt, för den e liten så den kan vara i famn med, för jag ÄLSKAR att gosa med hundar, hålla på med dom, klappa dom, MEN dom ska veta vem som bestämmer å vara lydiga!  ;)

Cairn terrier, värdens mäst underbaraste hund!! Så länge man kan uppfostra den, har sätt ouppfostrad och uppfostard cairn terrier, står skillnad på hunden ^^ Ebba var ju en Cairn terrier och hon var ju helt underbar, asså vila ifrid gumman <33 
Ja men jätte bra sällskap, familje hund, den gillar att leka och går att tränna med, dom måste stimuleras (stavning, asså man ska leka med dom, lära dom nya saker) ganska mkt, sen är dom lätt att lära nya saker, spelar ingen roll att hunden e vuxen den lär sig ändå lätt ;)

Sen har vi Bull terrier och Stafforshire bull terrier tycker raserna verkar nice ;D Hund som man kan tränna mkt oxå...

Sen skulle jag villja ha en Boxer vi hade en sån hund när jag var lite bebis, minns inget av Tajzon (stavning) men dom säger att han var lydig helt underbar, sen så är dom grymt coola å söta ^^

För er som inte vet så har vi haft tre hundar när jag levt! Först Boxer, sen en cp hund som hete Simpson han var en Tibetansk terrier, sen hade vi Ebba den ända jag minns oxå, hon var en Cairn terrier (stavnning).

Den coola hunden jag hitta på blocket ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0