Pause från smink?

Under tiden man går skola sliter man ju ut ögonfransarna extremt! Smink varje dag, händer kanske högst 3-5 gånger om termin att jag är utan! Det beror på försovning (hänt en gåååång), för slö att ta mig upp, för sölig, orkar inte eller ärre något i skolan vi ska på.
Som har man bad med skolan på morgonen inge smink, fast vem går ens på badet om det är på morgonen? Är bara om det är sista timmen eller till lunch.. Varför jag gör så beror på att vi har 30 min på oss att duscha å ta oss till skolan från pontus, tar typ en kvart tjugo minuter att gå.. Men duscha å tvätta håret 15 min, torka kroppen 3 min, klä på sig 5-10 min (beror kläder), föna håret 10-30 minuter (beror på hårtorken), sminka sig 10-15 min, packa ihop allt 5 min, gå 15-20 min.. ja nu kanske ni fattar? BLIR FÖR stressigt! Å sånt säger vi ju ofc till lärarna.. ;)

Men iallfall påtal om smink igen, har redan haft en 2 veckers pause utan smink i sommar för mina ögonfransas skull och många andra dagar man blivit utan.
Tror största orsaken att jag sminkat mig i sommar är när jag träffat älsk min, eftersom vill ju vara fin! ;) Men nja inte så mkt annars ^^  tok för lat!
Men hur som helst så funderar jag på att ta en ny sminkpause vem vet kanske blir nästan hela sommarn utan smink! Skulle va grymt bra för mina ögonfransar iallfall ;)

Och för mig är det bara dom som skadas, för använder bara kajal, ögonskugga å mascara inget som sliter på huden i onödan! Tycker min hud redan e nog dålig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0