sexuell läggning

Alla är vi olika och det ska man acceptera, samma sak som vi e olika långa någon kankse är 189 cm medans någon bara e 166 cm lång.

Homosexull
Finns både tjejer och killar som är homosexull (gillar det könet man själv är), något vi brukar kalla lebb och bög. Många anser att det är fel att vara det, spec som kille, bögar är äckliga brukar många säga, något som är grymt fel!
Att vara homosexuell är inte fel, det är lika normalt som att vara hetrosexuell.
Många är rädd att erkänna att dom är homosexuel för dom är rädd att bli kränkta och utstöta, något jag tycker är dåligt. Ingen ska behöva vara rädd att erkänna sin egen ställning ju, right?
Att vara homosexuell som kille kan vara svårare än att vara homosexuell som tjej, för lebbar räcknas oftast som mycket sexiga. Det gör väl tjejerna starkare på det sättet att det finns något posetivt mott att dom ska vara homosexuella, men väl inte kul att folk ser en som ett sex redskap? Nej.

Det jag vill komma fram till är att det är inge annurlunda på en bara för man e homosexuel! Alla e lika mkt värde fast beroende läggning!

Bisexuell
Bisexull är mer vanligt än homosexuell, vanligt att tjejer faktikst är det, men ändå har dom killar som partnes. Varför? Jo för kännslorna kan vara mycket starkare för killar än för tjejer på det sättet men man kan ändå äga kännslor för tjejer på andra sätt.
Vissa tjejer och killar blir upphetsade bara av sitt eget kön när det gäller sex och njutning, därför skulle jag säga att bisexuellheten är inte lika stor som den är hos en bisexuell kille eller tjej som gärna har förhållande med båda könen.
Att vara bisexuell som tjej är räcknas som mer vanligt än att vara homosexuell, men båda är lika normala! Men när det gäller kille räcknas det fortfarande som ganska äcklig enligt många. Men varför har folk så mycket fördommar? för dom är rädda lr för att dom bara söker en andledning att kränka folk? Jag ser själv inget fel med att vara bisexuell, homosexuell eller hetrosexuell alla är lika normala!

Hetrosexuell
Hetrosexuel är det vanligaste att vi människan är. Det är när man gillar det mottsata könet (kille-tjej). Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om hetrosexuellitet, men det är lika normalt som bi och homosexullitet.
Hetrosexuelitet är när du blir upphetsad sexuellt av ditt eget kön och vill skappa förhållande med din partner, giftemål och barn brukar oxå vara väldigt vanligt. För fick man bara gifta sig om man var hetrosexuell, men nu har dom gjort om att homosexuela oxå får gifta sig, ett stort + där för värden (y''


Kommentarer
Postat av: Anonym

ditt bästa inlägg hitills, otroligt bra skrivet :D

2011-06-13 @ 23:22:56
Postat av: Nils

Bra skrivet, hahahahaha. Nedan följer min lista på felstavade ord:



e

kankse

medans

homosexull

spec

homosexuel

utstöta

right

räcknas

posetivt

mott

sex redskap

inge

annurlunda

mkt

bisexull

partnes

kännslorna

kännslor

bisexuellheten

äcklig

fördommar

lr

andledning

hetrosexuel

mottsata

hetrosexuellitet

homosexullitet

hetrosexuelitet

skappa

oxå

För

dom(x7)

homosexuela

värden



En imponerande lista måste jag säga... Nu har jag dock endast listat "stavfel". Om du är intresserad erbjuder jag privatkurser. Jag har en för 4-åringar som du kanske är intresserad av?



Men du, när det kommer till ord som "hetrosexuellitet", trycker du bara slumpaktigt på tangentbordet när du inte vet vilken bokstav som kommer sen?

Du, jag måste bara fråga... Vet du när man ska skriva "de" & "dem"? Jag menar, du borde väl ha utvecklat grundläggande språkkunskaper?



Nästa ämne, meningslöshet. :)



Varför skriver du detta? Du upprepar bara saker som 6-åringar vet eftersom de har pratat med sina föräldrar om blommor och bin.



Vissa säger att jag har för mycket fritid, kanske de har rätt, kanske de har fel... Jag är dock nöjd över hur jag spenderar tiden. :)

2011-06-18 @ 00:35:14
Postat av: Johanna

Hejsan, Nils.

Bra att du rättar henne, men hur stavas äcklig egentligen om inte så?

2011-08-13 @ 17:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0